Wednesday, June 11, 2008

Klukka-kjolen er ferdig!



Ja så var eg ferdig med klukka-kjolen. Den er strikka i Lett Lópi, som er eit garn frå Island. Garnet var tjukt, så det gjekk fort å strikke. Det tok eigentleg ikkje så mange dagane å strikke. No når det har vore så varmt her på Vestlandet, har eg ikkje orka å strikke så mykje på den. Men med ei gong styggevèret kom, blei det strikka masse eit par kveldar - og vips så var den ferdig. I dag har eg festa trådar og dampa den. Dette blir ein fin kjole å bruke på hausten og vinteren. Hmmm..... synd at den må henge så lenge utan at eg får bruke den........... Men fyrst vil eg nyte sommaren......

15 comments:

LivM said...

Super kjole du har strikket. Litt av en jobb da!

Anki said...

Så flott kjolen blei. Ble lite strikng her og i varmen. Men når regnet kom var det frem med strikkepinnene igjen!

Anonymous said...

Det var virkelig en flott kjloe som du har nedlagt mye arbeid på.

Unknown said...

Så fin den ble

Unknown said...

Så flott som kjolen din ble.
Flott blogg også.
Ha en fin kreativ strikkeuke :-)

strikkedilla said...

Så flott kjole. Ha en fin helg

Anonymous said...

Kjempe flott kjole du har strikket :)

LilleBlå said...

Å du store.... Så fin den ble!
Strikkepinnene har ikke klirret stor hos meg i den siste tiden, men det blir nok etterhvert igjen.(Syr så mye sjø *hvisker*)
Ha ei knallfin uke!

Hage og Foto entusiast said...

nydelig kjole... liker klukka kjolen så godt.

Anonymous said...

Kjolen ble kjempefin. Jeg har strikket ferdig min, men ikke funnet energi til å feste trådene...rart med det når det er "lenge" til høsten. Ble inspirert til å gjøre den ferdig når jeg så hvor fin din ble.

annesand said...

Kjolen din er kjempelekker!

Ida said...

Dissa kjolane der er så fine. Har lyst på ein eg også, men så er det å sette seg ned å strikke noko så "stort"...

Cecilie said...

Den var rett og slett nydelig!

Trude said...

Utrolig flott kjole. Regner med du har fått brukt den nå. Var det vanskelig mønster?

Natalia said...

hei, hva heter hovedfargen i denne kjolen?