Monday, February 23, 2009

"Summer in Tokyo"

Det andre strikkeprosjektet eg endeleg er blitt ferdig med er gensaren "Summer in Tokyo". Det tok si tid, for eg streva litt med halsen (mønsteret var litt ufullstendig). Gensaren blei lagt vekk og gløymt, men for nokre veker sidan fekk eg gjort den ferdig.






Mønsteret fann eg i boka "Japan" av Isager. Gensaren er strikka i alpakka/lammeull frå Isager, som eg bestilte hjå Pinnsvin design. Eg har endra litt på mønsteret. Originalen hadde 3/4 armar og var ganske kort i livet, så eg forlenga både armane og bolen. Den var kjekk å strikke, men eg rota litt med halsen. Etter å ha festa ein masse trådar, dampa eg den. Har fått mykje skryt av gensaren, som eg ikkje trur så mange har strikka.




11 comments:

AnitaK said...

Kjempefin! Likte godt tunikaen din også. Ha ei fin uke.

wigdis said...

Den tunikaen ser nydelig ut. Genseren var også kjempefin med flotte farger.
Ha en fin uke.

Anonymous said...

flott genser, flott tunika og mye flott lenger ned her også, bl.a. den Hubro-jakka. Ha en fiiiin uke!!

amylin said...

Så flott genser!

kuriosa said...

Den genseren er veldig fin - og din er finere enn originalen!
Jeg har også den boka, og har så lyst på genseren i skyggestrikk....

Dorthe said...

For et nydelig mønster og virkelig pene farger:)

Anonymous said...

Flott genser. Nydelige farger og mønster.

Anonymous said...

Likte endringene du hadde gjort, den ble mer anvendelig slik. Flott mønster og nydelige farger. Har beundret dem som garnhesper lengre nede på bloggen. ;o)

Kelsina said...

Lekker genser. Flott tunika. Har strikket den samme en gang. Og rekket opp hele greia igjen :-)

Elin said...

Kjempe flott genser :D

LivM said...

Nydelig genser du har strikket. Lekre farger. Er innom for å ønske deg en riktig god påske!